söndag 29 mars 2009

IdéBank RUBRIKER

Här kommer jag att fylla på efter hand med tips på RUBRIKER till LO:s (se dem som inspiration eller använd dem som de är)

BARN&MAT
provsmakare
kan själv
finsmakaren
mera mat!
dagens rätt
va e det här??

BARN&LEK/UTFORSKA VÄRLDEN
tittut
du kan inte ta mig!
vad finns i den här?
"lika barn leka bäst" (ordspråk)
älskar min...
ut i stora världen
du och jag...(t ex nalle, hunden, bilen)
"hej sa Petronella ifrån Plaskeby" (barnvisa) - vid t ex lek i vattenpuss/vattenpöl
jag testar mina stövlar - lek i vattenpuss/vattenpöl

BARN&SÖMN
du är så söt när du sover
"sov du lilla...." (del av visan Sov du lilla videung)
zzzzov zzzööt

KÄRLEK
den jag älskar allra mest
tillsammans för alltid
puss på dig älskling
bara du och jag
du har fångat mitt hjärta (norpat ifrån textstämpel)
min stora kärlek är DU
DU är älskad
Mammas älskling (pappas, mormors, farmors, farfars o s v)
"Störst av allt är kärleken" (ur bibeln 1 kor 13:4-7)

SEMESTER
man ska ha husvagn (känd låt)
lyckan är... (att ligga i solen, äta i det gröna, bada i en sjö)
vildmarksliv (kan användas om skämtsam titel på en LO om camping)

FAMILJ
"ju mer vi är tillsammans" (känd låt)
"we are family" (känd låt)

KALAS
hipp hipp hurra
"vi gratulerar..." (känd låt)
"ja må han/hon leva..." (känd låt)
party party

PÅSK
nu flyger vi till blåkulla
du "ägg-ar" mig (skämtsamt eggar)
vår lilla påskkärring/påskgubbe
ägg-tra fina (om t ex målade påskägg)
GLAD i PÅSKgodis

Har du tips på fler teman eller kommer på fler bra rubriker, säg till här eller i tråden så fyller jag på listan med dem

1 kommentar:

my world sa...

Åh, vad kul med lite rubriker! Då har man ju något att gå efter om man inte kommer på nåt bra själv!