fredag 20 mars 2009

IdéBank - RUBRIKER

Den här veckan utmanade jag tjejerna (i tråden) att komma på rubriker till LO:s. De fick tre teman att utgå ifrån. Jag sätter inte ut vilken tjej som bidrog med vilken rubrik men skickar ett stort tack till Zozzo87, Momoffive, Cajsasmamma och Millami för att ni klurade ut rubriker den här veckan (jag, Cyllan bidrog också lite till listorna här nedan men det känns ju dumt och sitta och tacka sig själv...hihii).

Tema: VÅR
Mot ljusare tider
I vårsolens sken
Nu blommer löken
Vårtecken
Vårkänslor
Vårväder

Tema: SYSKON
Lyckan är att vara syskon
Lycka är att ha dig som syster/bror
Min älskade syster/bror
Tillsammans i vått och torrt
Stor och liten
"Älska dej" (skrives som ett barn själv hade sagt det)
Den är MIN!!!
Blodsband
Mitt syskon
Syskonkärlek

Tema: MITT HUSDJUR
I`m purrrrfect (om katt)
Djurets namn typ Lady, Rosa m fl
Du är min, bara min
"Det ska va gött o leva" (ur sång till Macken(tv-program)) till t ex sovande husdjur
"Säg MJAU till livet" (ur sången i Pelle Svanslösfilm)
Härifrån ser jag ALLT! (katt i träd)
Stör ej - jag sover (sovande husdjur)
Min kompis och jag
Du är min bästa vän
Min första kärlek
Min...... (hund, katt, häst o s v)
Sötnos


Är det något tema du skulle vilja ha RUBRIKtips på så lämna en kommentar här så tänker vi till och kommer med tips

Inga kommentarer: