fredag 13 mars 2009

IdéBank TEMA

Ibland behöver man lite hjälp med inspirationen när man scrapar och för att starta upp IdéBanken gav jag tjejerna i uppgift (den här veckan) att komma på: ett TEMA, ord eller mening som inspirerar till temat och 3 dekorationer.

Här kommer listan på alla teman jag fick in av tjejerna:

Nanna76s tema:
TEMA: VÅR
Ord/mening som inspirerar: Vad är typiskt vår för dig
Dekorationer: Blommor, band och spets

Zozzo87s tema:
TEMA: CHABBY CHIC
Ord/mening som inspirerar: Kärlek
Dekorationer: Blommor, bling och Wellpapp (rivna kanter)

Cajsasmammas tema:
TEMA: Min livsstil
Ord/mening som inspirerar: Så här lever jag
Dekorationer: Brads, knappar och 3 olika mönster papper

Momoffive
s tema:
TEMA: BARN
Ord/mening som inspirerar: En kommentar taget ur ett barns mun
Dekorationer: Band, brads och knappar

Cyllans tema:
TEMA: LEK
Ord/mening som inspirerar: Barn, Utforska, Kul
Dekorationer: Snöre, chipboard och en udda sak (typ legobit, pysselbit, pärlplattor eller något annat "barnsligt"

Tygbitens tema:
TEMA: MIN HÖRNA
Ord/mening som inspirerar: Här trivs jag
Dekorationer: Knappar, band och blommor

LisaHampus tema:
TEMA: DJUR i ACCTION UTOMHUS
Ord/mening som inspirerar: Full fart framåt!
Dekorationer: Blått band, 3 knappar och något som påminner om naturen (blomma, löv, gräs eller liknande)

Om ni skapar något utifrån något av dessa teman - lämna gärna en kommentar här så vi får se ert alster. Har du ett tema du tycker skulle passa på listan säg till så lägger jag till det.

1 kommentar:

my world sa...

Många roliga teman... Måste bara framkalla foton så jag kan börja. Har inte gjord en enda LO sen sensommaren :( Kanske dax att komma igång nu!